Mapwing, mer om kartor

Jag fastnade lite på temat kartor denna vecka. Ännu ett tips kommer här. Mapwing gör det möjligt att använda bilder, sätta ut punkter, lägga till bilder till punkterna och skriva kommentarer till bilderna. Mapwing kallar det virtuell tour, det kanske är mycket sagt men användbart i alla fall.logo_mapwing

Det tog mig kanske 30 minuter att göra mitt töntiga exempel nedan, och det var första gången jag provade. Ganska lätt att förstå, tyckte jag. Det som tar tid är som vanligt att tänka ut vad man ska använda den till, och tänka ut stegen. Många har använt Mapwing när de ska lägga ut sin bostad till försäljning. Ett annat uppenbart användningsområde är guidad tur av ett område. En guidad tur av en blåljusövning kanske?

http://www.mapwing.com/explore/view_tour.php?t=U88VmpC8VVXUCCp4

Trevlig helg

/Helena

Kommentera

