Första veckan på Sandö

1 vecka har nu passerat sedan jag steg av bussen på Sandö för att påbörja min nya tjänst som IT-Pedagog hos CLM.

Som ni kan se i det förra inlägget har Björn tagit tjänstledigt och CLM har sökt efter en ersättare. Lotten föll på mig så det kan väl vara lämpligt att jag presenterar mig.

Richard Bergström, legitimerad lärare i Idrott och hälsa samt religionskunskap för alla stadier. De senaste 8 åren har jag bland annat  jobbat med digital pedagogik och digitala verktyg som lärare och lärarutbildare. Jag lämnade Ping Pong AB (som utvecklar lärplattformen PING PONG) efter 5 år av produktutveckling, kund- och branschansvar för samtliga skolformer, support och utbildning. Även om jag huvudsakligen jobbade mot skolan har jag erfarenhet av hur landsting, myndigheter, universitet och företag bedriver kompetensutveckling och utbildning.

Min första vecka har främst handlat om introduktion till min nya tjänst och arbetsplats. Mottagandet från kollegor och personal på MSB har varit fantastiskt och jag ser verkligen fram mot kommande veckor.

/Richard

Kommentera

