Glogster-ett sätt att redovisa

Logo GlogsterGlogster kan användas till vad som helst så klart, festinbjudan, presentera reseminnen, föra dagbok som man delar med andra. Det kan också användas i arbetet och i studierna. Om man är lärare eller studerande, och har en blandning av media man vill sätta ihop till ett. Film, bild, text allt kan föras i hop i samma miljö. Och det är verkligen enkelt, allt är verkligen självförklarande, och jag menar det. Titta själva. Mitt exempel är kanske inte helt seriöst men jag hoppas att det visar vad jag menar i alla fall. Publiceringen avgör man själv hur offentlig man vill ha, man kan begränsa sig till att bara skicka länken till några få utvalda eller tillgänglig för alla.
Här är mitt lilla exempel: http://wooley.edu.glogster.com/msb-demo/

One thought on “Glogster-ett sätt att redovisa

  1. Ping: Infografik – ett sätt att göra överskådliga presentationer | Centrum för lärande och media

Kommentera

